The Wind Blows

The wind outside and the wind inside. The first shakes the immobility of the space, the second shakes the tumult of the memory that flows like an underground river from every fissure of meaning, strikes and shapes the rough rocks that have kept it hidden, invades and pervades the line of time that marks in life the step of your becoming.
Until when does one continue to become? Until when will the wind inside and outside build the sign of memory?
The memory of time, of yesterday and today, announces the memory of tomorrow like in a lament. Who you were and are is the memory of what you will be. Noble at heart or petty at heart is a choice not a coincidence; it’s a choice that will fill the river of your life with pure, ringing water or putrid, viscous slime.
Yesterday you chose who you want to be, today you’re in time to change, tomorrow only your name will be memory and it will be the clear or obscene portrait of the beat you gave your heart.
May the wind outside and the wind inside never stain themselves with shameful actions, as those will become the measure of your existence and the figure of your being.

Il vento fuori e il vento dentro. Il primo smuove l’immobilità dello spazio, il secondo scuote il tumulto della memoria che sgorga come fiume sotterraneo da ogni fenditura del senso, percuote e modella le rocce ruvide che lo hanno tenuto nascosto, invade e pervade la linea del tempo che nella vita segna il passo del divenire.
Fino a quando si diviene ancora? Fino a quando il vento dentro e quello fuori costruiranno il segno della memoria?
La memoria del tempo, di ieri e di oggi, come un lamento annuncia la memoria di domani. Chi sei stato e sei è la memoria di ciò che sarai. Nobile di cuore o meschino nell’anima è una scelta non un caso; è una scelta che riempirà il fiume della tua vita di acqua pura e suonante o di melma putrida e viscosa.
Ieri hai scelto chi vuoi essere, oggi sei in tempo per cambiare, domani solo il tuo nome farà memoria e sarà il ritratto limpido o osceno del battito che al tuo cuore hai donato.
Che il vento fuori e il vento dentro non si macchino mai di azioni vergognose, poichè quelle diventeranno la misura del tuo esistere e la cifra del tuo essere.

Pubblicità