I am rereading the draft of my new book and I get excited. I won’t deny that I have a certain difficulty in reliving through writing the often painful emotions of this last year, from the discovery of my disease to the beginning of the new cycle of treatments. I get excited because it seems incredible to me the mere fact of having arrived so far and it doesn’t matter how, but how much the intensity of my thoughts and the caress of writing have been and are a motivation for me to look forward.
It excites me not only to confront myself that has gradually revealed itself in this path of suffering, but because the book that will be released soon has a goal that goes far beyond myself: to encourage and support cancer research. The royalties due to me for each copy sold, in fact, will be donated by me to the AIRC (Italian Cancer Research Association), not a favor, but a duty.
A difficult and huge goal, but every little drop in an ocean of silence can be useful in renewing the depth of the immense. Now it’s almost time for the publication and I feel the strong need to share its purpose. I know that many will help me with this project and I hope that many more will at least think about it.
Rileggo la bozza del mio nuovo libro e mi emoziono. Non nascondo di avere una certa difficoltà nel rivivere attraverso la scrittura le emozioni spesso dolorose di questo ultimo anno dalla scoperta della malattia all’inizio del nuovo ciclo di cure. Mi emoziono perché mi sembra incredibile già il solo fatto di essere arrivata fino a oggi e non importa come, ma quanto l’intensità del mio pensiero e la carezza della scrittura siano state e siano per me una motivazione per guardare avanti.
Mi emoziona non solo confrontarmi con la me stessa che via via si è palesata in questo percorso di sofferenza, ma perché il libro che uscirà a breve ha un obiettivo che va ben oltre me stessa: favorire e sostenere la ricerca contro il cancro. I diritti che mi spettano per ogni copia venduta, infatti, saranno da me devoluti all’AIRC (Associazione Italiana Ricerca sul Cancro), non un favore, ma un dovere.
Un obiettivo difficile e tanto grande, ma ogni piccola goccia in un oceano di silenzio può essere utile a rinnovare la profondità dell’immenso. Ormai manca poco alla pubblicazione e forte sento il bisogno di condividerne lo scopo. So che in tanti mi aiuteranno in questo progetto e spero che tanti di più almeno ci penseranno.