Sometimes disappointments take over and you can’t help but think of the many people who have disappeared like snow in the sun, but without leaving the same beauty in your eyes and in your memory.
Then, however, one understands that it is better to focus on beautiful people, the real ones, who manage to offer the best of themselves and all their good simply and sincerely. These are the people that matter.
The reluctance of the first to admit the persistence of their indifference causes further suffering for the excluded. That reluctance, however, is also the confirmation of their guilt.
Qualche volta le delusioni hanno il sopravvento e non si riesce a non pensare alle tante persone che sono sparite come neve al sole, ma senza lasciarne la bellezza nello sguardo e nella memoria.
Poi, però, si capisce che è meglio concentrarsi sulle persone belle, quelle vere, che riescono a offrire il meglio di sé stesse e tutto il loro bene in semplicità e con sincerità. Sono queste le persone che contano.
La ritrosia delle prime ad ammettere la persistenza della loroindifferenza è causa di ulteriore sofferenza per gli esclusi. Quella ritrosia, però, è anche conferma della loro colpa.
Amen.
"Mi piace""Mi piace"