We are but a point in infinity, but this point is itself infinite.
Why is this not enough? Because we confuse freedom with power and waste our infinity by reducing it to a bargaining chip and a pure abyss of emptiness and indifference.
Power feeds on the soul of those who suffer it and who are not fed by it in any way.
Power does not give freedom, as freedom is not supremacy but sharing, freedom belongs to us because it is part of us not because we possess it, it is part of the person as such. Power, on the other hand, is acquired and often with the frenzy of the selfishness of those who hold it.
Freedom satisfies, power pays the price for its achievement at any cost. Po877wer seduces, freedom loves. Power is exercised, freedom is lived, this is why there is innocence in freedom, there is no selfishness, individualism, careerism, carelessness. All that freedom gives, power can only intricately and meanly try to impose. And yet, what is imposed has a short duration, while what one chooses knows the wings of infinity.
Power, in fact, has a term: freedom is the infinite.
I don’t mind the freedom of power, but the power of freedom.
Non siamo che un punto nell’infinito, ma questo punto è esso stesso infinito.
Perché non basta? Perché confondiamo la libertà con il potere e sprechiamo il nostro infinito riducendolo a merce di scambio e a puro abisso di vuoto e indifferenza.
Il potere si nutre dell’anima di coloro che lo subiscono e che non ne sono a loro volta nutriti in alcun modo.
Il potere non dà libertà, poichè la libertà non è supremazia ma condivisione, la libertà ci appartiene perché è parte di noi non perché la possediamo, è parte della persona in quanto tale. Il potere, invece, si acquisisce e spesso con la frenesia dell’egoismo di chi lo detiene.
La libertà appaga, il potere paga il prezzo del suo conseguimento a quasiasi costo. Il potere seduce, la libertà ama. Il potere si esercita, la libertà si vive, per questo c’è innocenza nella libertà, non c’è egoismo, individualismo, arrivismo, pressapochismo. Tutto ciò che la libertà dona, il potere non può che macchinosamente e meschinamente provare a imporre. Eppure, ciò che si impone ha durata breve, mentre ciò che si sceglie conosce le ali dell’infinito.
Il potere, infatti, ha un termine: la libertà è l’infinito.
Non ambisco alla libertà del potere, ma al potere della libertà.