Sweetness

Sweetness is strength not weakness, since it is a sign of awareness of strengths as well as limits and does not arise from fear but from the assertion of oneself, but also from the will (which is more than a desire) to get involved, to not to feel above, but simply beside.
The unbridled and obsessive narcissism that surrounds us is as harmful to the people who practice it as it is to those who witness it.
The narcissist is an insecure person who imprisons on himself that attention that he cannot give to the other because doing so means getting naked and this involves unsustainable risks.
The narcissist would do better to learn something from sweet people.

La dolcezza è forza non debolezza, poiché essa è segno di consapevolezza dei punti di forza come dei limiti e non nasce dalla paura quanto dall’asserzione di sé, ma anche dalla volontà (che è più di un desiderio) di mettersi in gioco, di non sentirsi al di sopra, ma semplicemente accanto.
Il narcisismo sfrenato e ossessivo che ci ciconda è dannoso per le persone che lo praticano quanto per quelle che vi assistono.
Il narcisista è una persona insicura che imprigiona su di sé quell’attenzione che non riesce a donare all’altro poiché farlo significa mettersi a nudo e questo comporta dei rischi non sostenibili.
Il narcisista farebbe meglio a imparare qualcosa dalle persone dolci.