A Light

I need a light that the sun cannot give me, but the kindness of hearts can.
It is a light that indicates that we are not alone, that each one knows he can count on the other, thay does not lie and does not betray in times of need.
It is a light that shines every time I manage to overcome a bad moment and that does not allow itself to be overshadowed by the awareness of those that will arrive, but smiles for that step beyond before the path is again inaccessible.
It is a light that shines in the books I read and study, in the search for meaning in life, in the writing offered and in the one that will be expressed, it is a light that lives beyond time although it passes through it because it knows how to read in hearts and in your own heart .
That is the light I seek, that is the light that I would like to offer, that the light that lives and remains beyond time, life and death.

Ho bisogno di una luce che il sole non può donarmi, ma la gentilezza dei cuori sì.
È una luce che indica che non siamo soli, che ciascuno sa di poter contare sull’altro, che non mente e non tradisce nel momento del bisogno.
È una luce che splende ogni volta che riesco a superare un momento brutto e che non si lascia oscurare dalla consapevolezza di quelli che arriveranno, ma sorride per quel passo oltre prima che il cammino sia di nuovo impervio.
È una luce che splende nei libri che leggo e studio, nella ricerca di un significato alla vita, nella scrittura offerta e in quella che si esprimerà, è una luce che vive oltre il tempo sebbene lo attraversi poiché sa leggere nei cuori e nel proprio cuore.
Quella è la luce che cerco, quella è la luce che vorrei offrire, quella la luce che vive e resta oltre il tempo, la vita e la morte.