What Is Memory?

I become more and more aware of the diversity of the dimension in which I live compared to that in which others live. For me, everything that happens is as if it were the last time (without any pessimism, indeed, but in the awareness of having to live intensely every moment more, more) and, for this, I try to mark it pleasantly so that it remains one good memory.
The others, on the other hand, do not pay attention to it, they do not understand the delicacy of the intention, for them everything is one among many things and they do not think that the joy of sharing them can also be a good memory for me.
They imagine memory as something that will come later, for me, however, it happens first in the gesture of every action and thought.
In fact, memory is not a coincidence and by chance, on the contrary, it is built step by step in everyday relationships.
Memory is not remembering one thing or the other when it is all over, but living its passage day after day in an uninterrupted flow of good.

Mi accorgo sempre di più della diversità della dimensione in cui vivo io rispetto a quella in cui vivono gli altri. Per me, ogni cosa che accade è come se fosse l’ultima volta (senza alcun pessimismo, anzi, ma nella consapevolezza di dover vivere intensamente ogni istante di più, in più) e, per questo, cerco di segnarla piacevolmente affinché ne resti una memoria buona.
Gli altri, invece, non ci fanno caso, non comprendono la delicatezza dell’intenzione, per loro ogni cosa è una tra le tante cose e non pensano che la letizia del condividerle possa essere anche per me una memoria buona.
La memoria la immaginano come qualcosa che verrà dopo, per me, invece, essa accade prima nel gesto di ogni azione e pensiero.
In effetti, la memoria non è un caso e per caso, anzi, essa si costruisce passo dopo passo nelle relazioni del quotidiano.
La memoria non è ricordare una cosa o l’altra quando tutto è finito, ma viverne il passo giorno dopo giorno in un flusso ininterrotto di bene.

5 pensieri su “What Is Memory?

I commenti sono chiusi.