A Time To Be

There are times when you feel despondent as it all seems to happen to you.
In reality, this is not the case, things simply happen in the time they have to happen, their overlapping is the demonstration of the bonds you have built with what is beyond you.
There is only one thing left to do: welcome the flowing river without being overwhelmed, but with patience hold on to that rope which, on both sides of the bank, supports you and does not yield if you do not yield, it does not break if you do not cut it, do not let the vortex of the stream drag you off your course if you have the courage to remain steadfast and faithful.
It is called life, and it lives.

Ci sono momenti in cui ti senti sconfortato poiché sembra che tutto accada proprio a te.
In realtà, non è così, le cose semplicemente accadono nel tempo in cui devono accadere, il loro sovrapporsi è la dimostrazione dei legami che hai costruito con ciò che è oltre di te.
Non resta che una cosa da fare: accogliere il fiume che scorre senza lasciarsi travolgere, ma con pazienza tenersi a quella corda che, da una parte e dall’altra della riva, ti sostiene e non cede se tu non cedi, non si spezza se tu non la tagli, non lascia che il vortice del torrente ti trascini fuori dalla tua rotta se tu hai il coraggio di restare saldo e fedele.
Si chiama vita, e vive.