Sadness

Sadness seizes with violence.
There is this time linked to a whisper that blows in the ear of those who do not want to hear your request for a little peace, a little space for something different than the hairless rhythm of medicines and everyone. the commitments related to them.
You listen to the faint breath of your life and beg that it be dissolved and freed from the subterfuges of a palliative life that you do not want and have never coveted.
This is the time of struggle and resistance, of course, but it is also the time in which you would like to see the signs of your freedom and recognize them in the free and clean sky in which you have always immersed your research, your dream, your humanity.
Instead, there is like a chain, pinched and rusty, which tears your flesh and begs to bring your spirit into captivity.
He will not succeed, you know, but for now, for this solitary instant, in this infinitesimal space and time, that sky, which is the space of your song, seems more distant and unreachable. Sadness is a passing cloud in my loving sky.

La tristezza coglie con violenza.
C’è questo tempo legato a un sussurro che soffia all’orecchio di chi non vuole udire la tua richiesta di un po’ di pace, di un po’ di spazio per qualcosa di diverso che non sia il ritmo glabro delle medicine e di tutti gli impegni a esse collegati.
Ascolti il respiro debole della tua vita e implori che esso sia sciolto e liberato dai sotterfugi di una vita palliativa che non desideri e cui non hai mai ambito.
Questo è il tempo della lotta e della resistenza, certo, ma è anche il tempo in cui vorresti vedere i segni della tua libertà e riconoscerli nel cielo libero e pulito nel quale hai sempre immerso la tua ricerca, il tuo sogno, la tua umanità.
C’è, invece, come una catena, addentellata e arruginita, che ti lacera la carne e invoca di ridurre in prigionia il tuo spirito.
Non ci riuscirà, lo sai, ma per ora, per questo istante solitario, in questo spazio e tempo inifinitesimale, quel cielo, che è lo spazio del tuo canto, sembra più distante e irraggiungibile. La tristezza è una nuvola passeggera nel mio cielo pieno di amore.