A Glimpse into Life

More and more I am convinced that what matters most in life is not the time but the glimpse. The gaze with which life is observed, the gaze with which it is welcomed, the gaze with which it is shared, the gaze with which it is offered without losing it, the gaze in which to find yourself and the reason for your existence.
We should love life not because it belongs to us as a possession, but because we welcome it, we try to improve it and give it added value. This is not achieved by time, but by the gaze with which you live, the gaze towards yourself and the gaze towards the others.
If we understand the value of this gaze, we also understand that the time given to us is only a moment in the stratospheric presence of that gaze that survives all and everything and that remains in the memory more than the time lived together or next to others.
Your glimpse is the motivation and the instrument of existence, its conquest and its victory. Your glimpse is the care and attention with which you prepare to exist so that you are worth living and deserving of the love that has been given to you.
Time is only a passage, the gaze is an eternal presence.

Sempre più mi convinco che nella vita ciò che conta di più non è il tempo ma lo sguardo. Lo sguardo con cui si osserva la vita, lo sguardo con cui la si accoglie, lo sguardo con cui la si condivide, lo sguardo con cui la si offre senza perderla, lo sguardo in cui ritrovare sé stessi e il motivo del proprio esistere.
Si dovrebbe amare la vita non perché ci appartenga in funzione di possesso, ma perché la si accoglie, si cerca di migliorarla e di darle un valore aggiunto. Questo non lo realizza il tempo, ma lo sguardo con cui si vive, lo sguardo verso di sé e lo sguardo verso gli altri.
Se si comprende il valore di tale sguardo, si comprende anche che il tempo datoci non è che un attimo nella stratosferica presenza di quello sguardo che sopravvive a tutto e a ogni cosa e che resta nella memoria più del tempo stesso vissuto insieme o accanto agli altri.
Lo sguardo è la motivazione e lo strumento dell’esistere, la sua conquista e la sua vittoria. Lo sguardo è la cura e l’attenzione con cui ci si appresta al proprio esistere affinchè sia degno di essere vissuto e meritevole dell’amore che ci è stato donato.
Il tempo non è che un passaggio, lo sguardo è presenza eterna.

Un pensiero su “A Glimpse into Life

I commenti sono chiusi.