Literature!
Wonderful pool of meetings, arrivals and departures, landings and destinations. Not a divination, but the reality of a daily embrace that offers the warmth and beauty of time and beyond time.
Literature not only broadens horizons, but returns the warmth of knowledge, the depth of awareness and the space to build possible worlds.
Choosing to read the literature of authors from all over the world becomes an opportunity for balance and, I realize, it not only opens dialogues with different visions, but also lays the foundations for discernment, which is never exclusion, but listening, profound listening, ability of interpenetration and also the ability to dissent.
Literature is a precious gem, one of the rare occasions that the human being has to place himself in front of himself without forgetting that there are other realities and interpretations and translations (as well as traditions) that must be part of the individual present as well as of the social one.
Literature is a word that becomes image, sign, meaning and direction, an opportunity for choice and sharing. Literature is a voice that narrates, but listens first.
Letteratura!
Meraviglioso bacino di incontri, arrivi e partenze, approdi e destinazioni. Non una divinazione, ma la realtà di un abbraccio quotidiano che offre il calore e la bellezza del tempo e oltre il tempo.
La letteratura, non solo amplia gli orizzonti, ma restituisce il calore della conoscenza, la profondità della consapevolezza e lo spazio per costruire mondi possibili.
Scegliere di leggere la letteratura di autori da tutto il mondo diventa occasione di equilibrio e, mi accorgo, non solo offre il dialogo con visioni diverse, ma pone anche le basi del discernimento, che non è mai esclusione, ma ascolto, ascolto profondo, capacità di compenetrazione e anche abilità di dissenso.
La letteratura è una gemma preziosa, una delle rare occasioni che l’essere umano ha di porsi dinanzi a sé stesso senza dimenticare che esistono altre realtà e interpretazioni e traduzioni (quanto tradizioni) che devono essere parte del presente individuale come di quello sociale.
La letteratura è parola che si fa immagine, segno, senso e direzione, occasione di scelta e condivisione. La letteratura è voce che narra, ma prima ascolta.
Un pensiero su “Literature, the Gemstone”
I commenti sono chiusi.