After all, the feeling of being invisible is not so terrible, in my invisibility I do not disappear but I observe, build, discern and live.
Perhaps, it is that the visibility much sought after by the majority of people is not a real visibility, but the exposure and incensation of themselves, but I am not a relic to be adored, but a person who builds on kindness and honesty a small world that is not just an observation point, but the life lived from within.
The visibility of those who show themselves off like the shell of an empty walnut does not interest me. My shell is certainly not perfect, but my fruit is not rotten and in the dignified experience of good and evil, of joy and pain, of searching and waiting, of discovery and courage, I experience the humanity of those who do not have to look down to hide themselves while flaunting a boldness built on emptiness.
In my little big nothing I know amazement and loyalty, and in freedom I weave the weft and warp of a life that loves and of a person who never betrays.
In fondo, la sensazione di essere invisibili non è poi così terribile, nella mia invisibilità io non sparisco ma osservo, costruisco, discerno e vivo.
Forse, è che la visibilità tanto ricercata dalla maggioranza delle persone non è una vera visibilità, ma l’esposizione e l’incensazione di sé stessi, ma io non sono una reliquia da adorare, ma una persona che sulla gentilezza e l’onestà costruisce un piccolo mondo che non è solo un punto di osservazione, ma la vita vissuta dal suo interno.
La visibilità di chi si mette in mostra come l’involucro di una noce vuota non mi interessa. Il mio guscio non è certo perfetto, ma il mio frutto non è marcio e nell’esperienza dignitosa del bene e del male, della gioia e del dolore, della ricerca e dell’attesa, della scoperta e del coraggio, sperimento l’umanità di chi non deve abbassare lo sguardo per nascondersi mentre ostenta una baldanza costruita sul vuoto.
Nel mio piccolo grande nulla conosco stupore e lealtà, e nella libertà tesso la trama e l’ordito di una vita che ama e di una persona che non tradisce, mai.